Hur ser framtidens marknadsföringsstrategi ut enligt experter och marknadsföringsvisionärer?
Olika marknadsföringssatsningar har helt enkelt olika effekt. Ett företag som vill synas generellt kan satsa på TV, radio och press. Det är även smart att synas på rätt ställen på nätet genom online marknadsföring. På Fyndiq.me går det att läsa om det unga men framgångsrika startup-bolagets olika satsningar på marknadsföring.
Framtidens marknadsföring styrd av artificiell intelligens
Men hur ser framtidens marknadsföring ut? I en artikel i Dagens Media går det att läsa om hur en visionär ledare menar att reklam och marknadsföring i framtiden kommer att vara styrt av artificiell intelligens, så kallad AI och det tror han kommer förbättra och förändra framtiden för marknadsförare.
Den kan förutsäga saker innan de sker. Du kan förutse vad en konsument kommer göra härnäst. När ett röstsystem förstår att du ska flyga till Frankfurt kan den fråga om du vill att den ska checka in åt dig. Det är den exakta kärnan i vad vi försöker göra med AI – förutse våra beteenden så vi slipper tänka på de mindre sakerna i vardagen, säger Nikos Acuña. (Dagens Media)
Ett företag som verkligen satsar på AI är inga mindre än Kronans Apotek. De har ni valt att investera kedjan i en helt ny teknisk plattform och det grundar sig i viljan att växa ännu mer. Deras e-handel växten med närmare 69 procent under föra året och nu vill man alltså satsa på AI-baserad marknadsföring för att ta sig upp ännu ett steg. I en artikel i Resumé går det att läsa om AI-optimering i marknadsföringen för att annonseringen ska bli mer dynamisk och ge fler kunder. Något som även går att läsa om här.